Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Chmura tagów
Jak zaaranżować wnętrze sklepowe? 2
Jak zaaranżować wnętrze sklepowe?

Aranżujemy wnętrze sklepu

Z pewnością na sukces naszego przedsiębiorstwa, jakim jest sklep, biuro czy restauracji składa się kilka elementów. Będzie to profesjonalizm, miła obsługa, wysoka jakość oferowanych towarów czy usług, oraz oczywiście wyposażenie sklepu, czy innej przestrzeni. Zaliczyć tu możemy meble, dekoracje, dodatki. Wszystkie te elementy decydują o tym, w jaki sposób nasz sklep będzie odbierany przez klientów.

Każdy z nas pewnością doświadczył w swoim życiu sytuacji, kiedy mieliśmy ochotę odwiedzić pewne miejsca, a inne mijaliśmy. Co na nas oddziałuje? Co nas zachęca a co zniechęca przed danym sklepem? Z pewnością każdy z nas ma swoje zdanie na ten temat, jednak na podstawie obserwacji możemy wyróżnić pewne zasady, którymi należy kierować się podczas aranżacji sklepu.

1. Zachęcająca strefa wejściowa

Każdy właściciel sklepu, restauracji czy biura chciałby aby jego przedsiębiorstwo zachęcało klientów. Ma to być miejsce, które stanowi widoczny, pozytywnie wyróżniający się punkt na mapie miasta. Wielu z nas ocenia miejsce przez pierwszych kilka sekund, dlatego bardzo istotne jest pierwsze wrażenie. Przestrzeń musi być czytelna i zachęcająca. W jaki sposób osiągnąć taki cel. Oczywiście bardzo ważny jest sposób, w jaki zaaranżujemy przestrzeń naszego przedsiębiorstwa.

Czym kierować się podczas urządzania sklepu? Aby pierwsze wrażenie było pozytywne, istotna jest przestrzeń, która znajduje się przy wejściu. Musi to być przestronne, jasne miejsce, które jest uporządkowane, i które od razu stanowi czytelną wizytówkę tego, czym się zajmujemy. Strefa wejściowa powinna w pełnej okazałości pokazać towar jaki oferujemy, być stylowym przekrojem przez to, co klient znajdzie w naszym sklepie.

wnętrze baru

Przestronne wnętrze baru

Dodatkowo szlak przejścia przez sklep powinien prowadzić wśród półek, co korzystnie wpływa na sprzedaż. Klient manewrując wśród kuszących półek z towarem, z pewnością na coś się zdecyduje.

Bardzo ważne jest jednak, aby przejście w sklepie były uporządkowane, dostępne dla każdego i bezpieczne. Odstępy między półkami czy wieszakami muszą być odpowiednio szerokie.

Strefa wejściowa inaczej zwana strefą dekompresji, ma duży wpływ na klienta, i fakt, czy zechce wejść do naszego sklepu. W tej strefie znajduje się również wystawa sklepowa. Powinna być ona efektowna, czytelna i doskonale prezentować oferowany przez nas towar.

W strefie wejściowej powinniśmy zostawić trochę przestrzeni, tak aby klient nie został od razu przytłoczony naszym towarem. Ważne jest również w tym miejscu, poinformowanie klienta o aktualnych ofertach, wyprzedażach, czy trendach.

2. Idealne meble

Meble sklepowe są bardzo istotne, ponieważ to na nich najczęściej eksponujemy nasz towar. Powinny być więc doskonałej - wysokiej jakości, komponujące się z oferowanym towarem, a także odpowiednio go eksponujące. Oczywiście najbardziej widoczny jest zawsze towar na wysokości naszego wzroku, dlatego musimy odpowiednio zaaranżować przestrzeń sklepu, aby osiągnąć zamierzony efekt.

Meble sklepowe powinny być spójnie połączone z designem oraz oferowanym towarem. Jeżeli sprzedajemy ekskluzywne ubrania, do meble czy dodatki również powinny mieć ten charakter. Jeżeli prowadzimy sklep dla młodzieży, musimy postarać się dopasować do ich gustu. Meble sklepowe mają bardzo duży wpływ na odczucia klientów, dlatego trzeba wybrać te najlepsze.

płaszcze i swetry w przestronnym sklepie

Stylowe meble pięknie eksponują towar.

wnętrze sklepu z odzieżą

Luksusowy sklep - luksusowe towary.

W restauracji mebel odgrywają jeszcze większą rolę, ponieważ są elementem użytkowym - tu oprócz idealnego designu, liczy się komfort jaki oferują użytkownikom, oraz trwałość. Meble w restauracji muszą być wygodne, dlatego siedziska krzeseł powinny mieć odpowiednia szerokość, mogą być wyposażone w poduchy czy podłokietniki. Stoły powinny być solidne i pojemne. Każdy z mebli musi być unikatowy - tak aby zapadał w pamięć i zachęcał wyboru naszej formy, a następnie do powrotu do nas.

Aby stworzyć poczucie komfortu naszym klientom, możemy postarać się o wydzielenie przestrzeni w restauracji czy biurze. W tym celu możemy wykorzystać meble czy donice. Dzięki wysokim regałem oddzielimy od siebie przestrzeń biurową, natomiast donice z kratką pozwolą zapewnić poczucie intymności przy stole. Jest to doskonałe rozwiązanie również z tego względu iż łatwo je zdemontować czy przesunąć w razie potrzeby.

ławka Manita

Aluminiowa, stylowa ławka Manita - idealna do przestrzeni sklepu.

ławka nardi net

Ławka Nardi Net jest nowoczesna i przyjemna - zachęca aby zajrzeć do środka naszego sklepu czy restauracji.

poduszki na ławce

 

3. Korzystne oświetlenie

Oświetlenie to kolejny elementem który musimy starannie przemyśleć, planując aranżację sklepu. Dzięki odpowiednio dobranym oświetleniu, jego barwie, czy natężeniu, jesteśmy w stanie zwrócić uwagę klienta na dany produkt, podkreślić jego walory.

Oświetlenie może być również dekoracją sklepu czy biura - stylowe lampy, czy efektowne podświetlane donice staną się niejako wizytówką sklepu.

donica della led

Donica podświetlana Della Led.

donica lungo led

Donice podświetlane staną się ekskluzywnym dodatkiem w sklepie. Tu nasze donice Lungo Led.

donica longerino

Donica Longerino - podświetlana.

Oświetlenie w sklepie oddziałuje na nastrój kupujących - jasne światło pobudza do działania, ma ożywczy wpływ na klienta.

Oświetlenie jest również istotne w biurze, gdzie prawidłowo dobrane, pozwala na przyjemniejsza pracę.

dobrze oświetlona nowoczesna poczekalnia w biurze

Jasne, nowoczesne biuro - dzięki meblom i dodatkom jest przyjemne i zachęcające.

4. Przejrzysty układ sklepu

Przejrzysty układ sklepu pozwoli poczuć się komfortowe każdemu z naszych klientów, zwłaszcza tym, którzy są tu pierwszy raz. Każdy ważny element w sklepie powinien być doskonale widoczny : przymierzalnie, kasa, czy działy powinny być od razu widoczne.

Ułożenie towaru w sklepie powinno być uporządkowane, tak aby klient nie czuł się zdezorientowany. Jeżeli posiadamy większy sklep, jest to to bardzo istotny element, gdyż dezorientacja może wpłynąć negatywnie na chęć dokonania zakupu w naszym sklepie, może spowodować, iż klient nie znajdzie tego czego szuka, albo straci ochotę na szukanie towaru w gąszczu półek.

Jeżeli planujemy przymierzalnie, nie zapominajmy o ich komfortowym wyposażeniu - wygodne siedzisko, solidny wieszak na ubrania, czy korzystne oświetlenie z pewnością uprzyjemnią zakupy i sprawią, iż klient będzie do nas chętnie powracał.

5. Feng shui?

Feng shui jest to trend urządzania przestrzeni mieszkalnych, czy przemysłowych, z wykorzystaniem starożytnych nauk. Jest to planowanie przestrzeni w zgodzie z naturalnymi siłami.

Poniżej przedstawiamy kilka zasad aranżacji sklepu zgodnie z tą metodą :

  • idealne drzwi wejściowe to mechanizm obrotowy, który umożliwia obrót energii, tak że pozytywna energia chi nie wychodzi tylko powraca do sklepu,
  • w wejściu powinno być jasno i, przestronnie, musimy unikać ostrych kształtów, kantów, kątów, które rozdzierały by pozytywną energię, hol sklepu musi być przestronny, tak aby nie utrudniać przepływu energii chia, natomiast mebel ustawione w dalszej części sklepu nie mogą być skierowane ostrym kątem w stronę drzwi,
  • sklep nie powinien znajdować się na skrzyżowaniu ulic, z tego samego powodu,
  • najlepiej, jeżeli przed wejściem do sklepu będzie zieleń, skwer, grupa drzew, tak aby pozytywna energia mogła tu się zatrzymać i wejść do naszego sklepu,
  • korzystne są łuki i kształt podkowy, dlatego najlepiej jeżeli półki są ustawione wyznaczając właśnie taki kształt,
  • liczną grupę klientów zapewnią nam kamienie, ustawione w sklepie, najlepiej w liczbie 8 sztuk, w kształcie kolistym, przypominając pieniądze,
  • strefa bogactwa, czyli południowo-wschodnia część sklepu powinna być wyposażona w kasę - jest to dla niej najlepsze miejsce. Dodatkowo w tej przestrzeni umieszczamy również akwarium z rybkami, pieniądze przywiezione z podróży, najlepiej ułożone na ceramicznej podstawce, w kolorze niebieskim,
  • po boku kasy fiskalnej powinniśmy umieścić lustro, tak aby wyglądało, że w sklepie są 2 kasy,
  • lustra powinny wisieć również w rogach sklepu,
  • w narożnikach sklepu możemy ustawić kryształowe kule, które łagodzą ostre kąty, rozdzielające pozytywną energię 

Więcej o feng shui przeczytasz tutaj - Ogród w stylu chińskim

Pomimo iż na sukces sklepu wpływ ma wiele czynników, to jego aranżacja jest jednym z ważniejszych. Stylowe meble i dodatki, wykonane starannie i z wysokiej jakości tworzyw. Dodatkowo ekskluzywne dodatki, a wszystko harmonijnie powiązane ze stylem i oferowanym towarem. Taka spójna, wyjątkowa przestrzeń z pewnością będzie sprzyjać rozwojowi interesów.

Komentarze do wpisu (2)

12 kwietnia 2018

Coraz częściej spotyka się te podświetlane donice w sklepach, wyglądają przecudnie!

3 sierpnia 2018

Do wnętrza sklepu tez dobrym rozwiązaniem są takie składane ściany, bo potem jest możliwość ułożenia inaczej asortymentu :D. my w swoim mamy swg 120, są bardzo solidne i dobrze prezentują się w sklepie :D

poniedziałek-piątek: 9.00-17.00 602 790 598 kontakt@ogrodolandia.pl

Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium